2013年9月15日 星期日

爐子(oven&stove)


今天研究爐子(oven&stove)很久,始終無法分辨數字大小與大小火的關係。煮了香菇馬鈴薯湯加油蔥酥(有這樣煮的嗎?但我手上只有香菇、馬鈴薯、番茄、大黃瓜、木耳),微波牛肉燉紅蘿蔔馬鈴薯。整個肚子都是馬鈴薯。加上油蔥酥就是有臺灣味,應該要多帶一些來的。

廚房或洗衣間的機器看似設計簡單,而我像個老外端倪許久,我在此的確是個外國人。而且現在我的中文也好奇怪,中英文都沒什麼邏輯。我就這樣發佈第一篇文章好了。20130915


Today I tried to cook some food by the oven & stove but I didn't know how to do. I just tried it. And now I still have no idea about the numbers of button. I cooked a mushrooms-potato soup and put some onion crisps from my mother. I am not sure this soup we have in Taiwan, because I just had these food. I just cook food with onion crisps so that food is Taiwan taste. I should taken more onion crisps from Taiwan.

沒有留言:

張貼留言